Ve Florencii nevzniklo pouze slavné literární dílo Dekameron, ale rovněž známá módní značka The House of Gucci, veřejnosti známá jako Gucci. Tato značka patří mezi špičku italské elegance v oblasti módy symbolizující především luxus. Základy společnosti sahají k roku 1921, kdy zakladatel společnosti Guccio Gucci otevřel svůj první obchod.
Gucci a jeho následovatelé
Gucci byl znám svou láskou ke koním, proto jeho první obchůdek nebyl obchod s klasickou módní konfekcí, ale jednalo se o butik s koženými doplňky, které měly sloužit k jízdě na koni. Kromě těchto výrobků Gucci sem tam zabrousil do výroby zavazadel a kabelek. Jeho kabelky byly doslova svatým grálem pro firmu Gucci, jelikož se staly velice žádaným zbožím, které firmu značně proslavilo.
Zakladatel společnosti se však díky své brzké smrti nemohl těšit z úspěchů přiliš dlouho. V době, kdy Gucci odešel na věčný odpočinek, se vlády nad společností ujali jeho 3 synové. Těm se podařilo zamířit výše než jejich otci a na konci padesátých let otevírají butiky v New Yorku, Paříži, Londýně. Postupně si značka získala známé zákazníky, mezi které patřili například Audrey Hepburn, Jackie Kenedy nebo Grace Kelly. V této době firma uvedla na trh tzv. mokasíny, které se staly doslova trhákem dané doby.
V 60. a 70. letech je firma známá po celém světě a její růst pokračuje do dnešní doby geometrickou řadou, kdy s každým prodaným výrobkem je firma známější a více vrývá své jméno do listiny slavných módních značek.
Kabelky Gucci zná celý svět
Neexistuje snad žádná žena, která by neznala kabelky jménem Gucci. Tento módní doplněk hrdě nesoucí jméno Gucci je jako Rolls-Royce mezi kabelkami. Proslavení kabelek této firmy nastalo v roce 1947, kdy byla uvedena na italský trh nápaditá kabelka s názvem „Bamboo“.
Kabelky Gucci jsou proslulé svým neotřelým stylem a designem, který se stal pro mnohé symbolem elegance a hlavně prestiže. Italské dámy tehdy velmi rády dávaly na obdiv svou krásu, eleganci a neposlední řadě i luxus, aby mohly ukázat, že si jej mohou dovolit.
Nejelegantnější dámy Říma mezi sebou často soupeřily, žádná nechtěla být méně elegantní a mít méně luxusní věci. Jméno Gucci mělo takovou sílu, že nemít v dané době kabelku značky Gucci představovalo nebýt na vrcholu společnosti, což bylo pro hodně paniček nepřípustné. Právě proto se v horní společnosti nacházelo pouze pár žen, které tuto kabelku nevlastnily.
V nynější době jsou dámské kabelky svěřeny do rukou známé návrhářky Fridy Giannini. Výroba se zaměřuje na dvě hlavní kategorie Bussiness a Creative. První kategorie je typická svým usedlejším vzhledem, s méně nápadnými vzory. Oproti tomu série Creative je velice výstřední. Obě tyto kategorie však mají společné, že patří na vrchol luxusu a elegance.
Gucci představuje nejdražší jeansy na světě
Firma Gucci dosahuje úspěchů nejen v módní a obchodní sféře, ale také ve sféře rekordů.
I když nebývá obvyklé, aby módní značka získala své čestné místo v Guinessově knize rekordů, Guccimu se to podařilo. Nemůže za to ani kvalita, ani nadměrný rozměr, ale nejvyšší cena. Gucciho jeansy známé pod označením „Genius jeans“ (pravé jeansy) se prodávaly za úctyhodných 3 134$ (cca 62 000Kč).
Gucci dnes – parfémy, brýle i hodinky
V nynější době se firma Gucci specializuje nejen na módu, ale také na parfémy, brýle a hodinky. Mimochodem nejznámější parfém nese název Envy, což v překladu znamená „závist“. Tento název doslova vystihuje auru, kterou firma Gucci vyzařuje a to, že Gucci je symbolem elegance, kterou si mohou dovolit spíše lidé z vyšší příjmových vrstev a kdo věci od Gucciho nemá, ten po nich touží a tiše závidí.
Comments (2)