Na začátku devadesátých let zakladatel firmy Northwave Gianni Piva vyráběl snowboardové a trekingové boty. V té samé době koupil značku Northwave, původně americkou firmu vyrábějící windsurfingové zboží. Po počátečním úspěchu snowboardových bot se začala firma soustředit na trekingové a cyklistické vybavení. V polovině devadesátých let již firma vyráběla oblečení, doplňky i brýle pro cyklisty.
Italská klasika
Northwave je typicky italská firma, která pochází z „botařské oblasti“ v okolí města Montebelluna na sever od Benátek. Firma se již od počátku věnuje vývoji a výzkumu, novým technologiím a použití velmi kvalitních materiálů výrazném a neotřelém designu. Společnost byla první, která jako první prolomila tradici černých cyklistických bot a použila červenou a žlutou, firemní barvy.
Progresivní kampaně
Společnost Northwave je známá také díky nápaditým reklamním kampaním, ve kterých spolupracuje s nejlepšími světovými cyklisty. Již v roce 1996 přišla společnost s kampaní na obuv, ve které můžete strávit celý den. Přední cyklisti tyto boty nosili ve všech okamžicích svého života, na kolo i do společnosti. Jako jedna z mála firem si dovolila použít ve své kampani pro cyklistické boty, tak typickou italskou věc jako těstoviny, kdy boty byly baleny do obalů od těstovin, aby zdůraznili italské tradice a kvalitu. Dále také společnost použila sérii filmových plakátů, na kterých byli přední sportovci stylizováni do hlavních hrdinů různých filmů jako například: Gladiátor, Něco na té Mary je, Kill Bill či Indiana Jones nebo Terminátor.
Budoucnost i tradice
V letošním roce firma Northwave představila novou marketingovou strategii a nového maskota – Leonarda, s jehož pomocí se snaží primárně rozšířit export do Číny a Jižní Ameriky a ukázat ve světě tuto společnost jako technologicky dokonalou, dynamickou a založenou na kvalitě a tradiční výrobě.
Comments (0)