Skechers je americkou společností vyrábějící volnočasové trendy boty pro muže i ženy ve věku 19 – 40 let. Během několika let se tato značka stala malým kultem. Jak se jí to povedlo?
Značka Skechers (pozor na pravopis, není to Sketchers) byla založena relativně nedávno – tedy alespoň v porovnání s jinými velikány obuvnického průmyslu. Světlo světa spatřila totiž až v roce 1992 a u jejího zrodu stál ostřílený obchodník v obuvnickém průmyslu jménem Robert Greenberg. Ten během svého života podnikal s kdečím – měl řetězec kadeřnických salónů, prodával paruky, hodiny, oblečení a mnohé jiné věci, ale až boty se ukázaly být tím, co jej chytlo a ovlivnilo zbytek jeho života.
Od bruslí, přes mimozemšťana E.T. až k botám
Dostal se k nim ale poměrně náhodou a opět malou oklikou – osobní i pracovní důvody Greenberga donutily se přestěhovat na západní pobřeží USA a k jeho údivu zde byla spousta bohatých lidí, kteří však nepracovali tak tvrdě jako na východě a měli spoustu volného času. V tom viděl svou příležitost a otevřel zde obchod jménem Roller Skates of America a znuděným zbohatlíkům tu půjčoval kolečkové brusle. To jej přivedlo k obuvi, konkrétně k $10 000 investici za licenci na prodej tkaniček do bot s tématikou Spielbergova filmu E.T. – Mimozemšťan.
Tento krok do neznáma se mu ale vyplatil, jelikož v celkovém součtu vydělal přes 3 miliony dolarů. Díky tomu získal prvotní kaptiál potřebný k rozběhnutí jeho prvního velkého obuvnického byznysu – značky L.A. Gear. Během několika málo let se stal třetí největší firmou v tomto oboru v USA, ale jak to ve správných amerických příbězích chodí, po strmém vzestupu následuje rychlý pád. Ten sice přišel po více jak 10 letech na trhu, ale přesto jej Greenberg pocítil – firma se totiž dostala do ztráty, přivolaní investoři, kteří měli díru zalepit Greenberga vyšachovali z jeho vlastní hry a on se ze dne na den ocitl bez práce. A to už byl jen začátek nové éry, bot známých jako Skechers.
První Skechers přicházejí na scénu
Značka bot Skechers se zrodila v roce 1992 na Manhattan Beach v Kalifornii. Greenberg chtěl původně mít pouze malý byznys a prodávat boty značky Doc Martens. Ovšem krátce potom, co s tím začal, se ve zlém rozešel s původním výrobcem bot, protože začal do USA dovážet asijské napodobeniny této známé značky.
V úplných začátcích začala značka Skechers produkovat spíše užitkové trendy boty na každodenní nošení pro mladší lidi. To byl jedna z cest, jak se vymezit jejich největším konkurentům, sportovním značkám Reebok a Nike. Greenberg měl dostatek zkušeností z L.A. Gear a věděl, jak nabídnout své boty lidem z měst, kteří chtěli pohodlnou, funkční a především dobře vypadající obuv.
Inspirujte se a buďte levnější
Úspěch Skechers podle mnohých spočíval v tom, že Greenberg vždy dokázal rychle identifikovat či začít nějaký trend a následně jej promítnout do nové kolekce bot, kterou dokázal vyrobit za mnohem méně peněz než konkurence. Když se pak zákazník rozhodoval mezi dvěma de facto stejnými páry bot od jiných značek, většinou pak sáhl po té levnější. A to bylo zpočátku to, co zajistilo úspěch. Skechers vůbec jako jedna z prvních firem v USA dokázala vydělat na pohorkách i botách na kolo. Právě proto, že je představila lidem za takové ceny, kterým nemohli odolat.
Fenomén posilujících fitness bot
Poslední 3 roky můžeme mezi dámskou obuví zaznamenat jeden nový trend – boty posilující svalstvo a zlepšující kondici toho, kdo je nosí. Skechers přišly s botou Shape Ups, Reebok s Easy Tone a nedlouho poté se objevily i zástupci značek New Balance nebo MBT. Ať už si o zázračných botách myslíte cokoliv, měli byste vědět, že podle posledních vědeckých studií jde jen o chytrý marketingový trik, jak vám boty prodat. Podobná obuv s kulatou podrážkou prý nemá na vaši kondici, klouby či zdraví obecně vůbec žádný vliv.
Postupem času rozšířila značka nabídku bot tak, že si z ní mohl vybrat kdokoliv – bylo jedno, zda chcete boty do města na sport či do přírody, Skechers mělo obuv doslova pro každého.
I celebrity rády nosí pohodlné boty
Skechers se za všech okolností ale snaží prezentovat jako módní a cenově dostupná značka. Lví podíl na tom mají celebrity, které účinkují v reklamách na tuto obuv. Namátkou jmenujme třeba Britney Spears, Christinu Aguileru, The Black Eyed Peas, Ashlee Simpson nebo Kim Kardashian. Ti všichni (a mnozí další) značku podpořili a sázka na ně se dnes jednasedmdesátiletému Greenbergovi určitě vyplatila.
Dnes je značka Skechers dostupná ve více jak 120 zemích Amerikou počínaje a Asií konče. Ani v České republice coby zákazník této značky nepřijdete zkrátka. Oficiální zastoupení tady sice značka nemá, nicméně můžete tuto obuv nakoupit v prodejnách Street Shoes, Office Shoes, Reno či Mixer. V nabídce jsou jak dámské, pánské, tak i dětské boty.
Comments (0)